Het verschil tussen SEO en SEA marketing

In de online marketing vliegen de afkortingen je om de oren, althans, dat lijkt zo. Zo heb je in de online marketing SEO marketing, maar ook SEA marketing. Waar staan deze afkortingen voor en wat voor soorten marketing zijn het? Je leest het hier.

SEO

SEO staat voor search engine optimalisation en dat komt op het volgende neer: door gebruik te maken van de marketingtechnieken Content, Linkbuilding en Techniek kun je de vindbaarheid van jouw website verhogen in zoekmachines als Google en Bing. Hierbij spelen organische verkeer en organische zoekresultaten een rol. Organisch houdt in dat er niet betaald is om dat verkeer of die zoekresultaten te verhogen.

SEA

SEA staat voor search engine advertising en komt op het volgende neer: door gebruik te maken van betaalde advertenties zorg je er als bedrijf voor dat jouw website eerder gevonden wordt. Advertenties in zoekmachines zijn ook de eerste zoekresultaten die tevoorschijn komen wanneer je naar iets op zoek bent via een zoekmachine.

Online Marketing

Je kunt ervoor kiezen om zelf aan de slag te gaan met SEO, SEA en de online marketing van jouw bedrijf/organisatie/website. Maar het is ook helemaal niet zo’n gekke keuze om de online marketing van jouw bedrijf/organisatie/website uit te besteden aan een online marketing bedrijf, zoals bijvoorbeeld positivedigits.com. Zeker als je zelf niet thuis bent in de online marketing. Zo’n bedrijf is gespecialiseerd in allerlei soorten online marketing, soms in één soort online marketing, soms in meerdere soorten. Zij helpen jouw om jouw doelgroep zo goed mogelijk te bereiken, via de wegen/methodes die passen bij jou en jouw bedrijf. Of dat nu SEO, SEA of een hele andere soort online marketing is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *