Pinterest adverteren

Pinterest Advertising: Adverteren op Pinterest

Pinterest is een sociaal netwerk gericht op de publicatie en verspreiding van afbeeldingen. Gebruikers kunnen verzamelingen afbeeldingen, vergezeld van beschrijvingen, op virtuele prikborden plaatsen. Een Pinterest-bericht wordt een pin genoemd. Andere gebruikers kunnen pins leuk vinden, delen en erop reageren. Het sociale netwerk is sinds 2010 online en wordt sindsdien steeds populairder. Tegenwoordig is het niet alleen mogelijk om afbeeldingen en verzamelingen op prikborden te publiceren, maar ook korte video’s.

Een belangrijk kenmerk van Pinterest is dat de link naar de originele bron ook is geïntegreerd in de beschrijving van de afbeelding. Elke pin kan dus traffic naar websites brengen: enerzijds biedt het een meerwaarde aan gebruikers die op zoek zijn naar ideeën en anderzijds genereert het clicks ten gunste van bloggers en merken die Pinterest adverteren willen gebruiken voor marketingdoeleinden.

Op dit sociale netwerk zijn er community ’s voor talloze verschillende thema’s en kun je interessegroepen vinden voor doe-het-zelf, interieurontwerp, koken, tutorial, knutselen en bepaalde levensstijlen. Voor adverteerders is het interessant omdat het hier gemakkelijk te identificeren is en daarmee het doel bereikt.

De belangrijkste advertentieformaten op Pinterest

Pinterest adverteren biedt adverteerders vijf verschillende advertentie-indelingen. Welke het beste is voor de doeleinden, hangt grotendeels af van het type product waarvoor je wilt adverteren.

Gesponsorde pins: zogenaamde gesponsorde pins vertegenwoordigen de standaardadvertenties op Pinterest adverteren. De basis is altijd een normale pin die je al hebt gepubliceerd. Als je er een gesponsorde pin van maakt, verschijnt deze niet alleen aan je prikbord en aan de muur van je abonnees, maar wordt hij ook gezien door gebruikers die je Pinterest-account niet volgen.

In principe zijn er verschillende manieren om de groepen gebruikers te beperken waaraan de gesponsorde pin moet worden weergegeven. Je kunt jouw zoekopdracht bijvoorbeeld verfijnen tot verschillende interessegroepen, zoals kinderen, beauty, doe-het-zelf, buitenactiviteiten, enz. Je kunt ook de trefwoorden specificeren waarnaar de doelgroep waarschijnlijk zal zoeken en deze beperken tot bepaalde leeftijdsgroepen.

Gesponsorde videopins: een gesponsorde videopin is een video voor reclamedoeleinden. Met zo’n videopin ben je in staat om je bereik en zichtbaarheid te vergroten. Een goed gemaakte video trekt de aandacht en wordt op zijn best door de community zelf uitgezonden. Theoretisch kan een video van dit type maximaal 30 minuten duren, maar een speelduur van 15 tot 45 seconden wordt aanbevolen. Veel langere video’s hebben alleen zin als ze inhoud van hoge kwaliteit bieden die aansluit bij de interesses van de doelgroep.

Berichten gemaakt 5

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven