Facebook marketing

Waarom Facebook ook ideaal is voor B2B-campagnes

Facebook marketing campagnes vormen tegenwoordig een belangrijk onderdeel van veel advertentiebudgetten. Er wordt reclame gemaakt voor producten, wedstrijden en campagnes en er wordt geprobeerd nieuwe klanten aan te trekken. Hoewel het sociale medium perfect is voor bepaalde producten, zoals consumptiegoederen onder de 50 euro of fooien voor reizen en uitgaan, zijn er enkele terreinen waarop bedrijven en agentschappen nog aarzelen. Dit omvat niet alleen duurdere producten, maar ook gericht op doelgroepen.

Voor het merendeel van de adverteerders is het vanzelfsprekend dat campagnes op Facebook marketing voor het B2C-gebied zeker de moeite waard zijn. Er wordt een breed scala aan doelen nagestreefd: er wordt geprobeerd om merken bekender te maken, potentiële klanten beter aan het merk te binden, nieuwe klanten te vinden, exclusieve campagnes te adverteren en nog veel meer. De gebruikers die hun eigen Facebook-profiel hebben, zijn immers allemaal mogelijke klanten en kunnen bijna op elk moment van de dag of nacht worden aangemoedigd om een ​​aankoop of iets dergelijks te doen.

De euforie zakt echter plots weg als het onderwerp B2B ter sprake komt. Velen vragen zich af wat het nut is van Facebook marketing campagnes. Zelfs als de ene of de andere zakelijke klant op het platform te vinden is, is de kans om ze te verwerven erg laag. Het B2B-gebied is erg divers en er zijn veel niches en speciale onderwerpen. Hoewel zowat iedereen misschien geïnteresseerd is in een lokaal restaurant, zijn er relatief weinig die een tool voor een zakelijke nieuwsbrief zouden kunnen gebruiken.

Facebook marketing biedt een breed scala aan doelen voor campagnes. Over het algemeen kunnen deze in drie groepen worden ingedeeld: Bewustwording, Overweging en Bekering. Uiteraard kunnen ze alle drie in het B2B-gebied worden gebruikt. Niet alle zijn hiervoor echter even geschikt. Zo zijn er de doelen van productcatalogusverkoop en winkelbezoeken. Net als bereikcampagnes zijn ze minder geschikt om bedrijven aan te spreken. Dat laatste betekent natuurlijk dat nieuwe klanten die nog niet zijn aangesproken, in beeld komen. Het is echter onwaarschijnlijk dat een enkel adres tot een conversie zal leiden.

Berichten gemaakt 3

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven